Werken bij AIC

Inkoop en verkoop binnendienst

Gerda Leusink en Martijn Bakker aan het woord

Gerda Leusink, al meer dan 33 jaar werkzaam bij AIC en is verantwoordelijk voor de inkoop. ‘dagelijks koop ik goederen in, tegen de beste condities, de gunstigste prijs en met de kortste levertijden’ aldus Gerda Leusink. Het betreft inkoop van zowel verhuur- als verkoopmaterieel, variërend van klein handgereedschap tot bouwhekken, rolsteigers en bouwkasten. Ter aanvulling op mijn inkoopwerkzaamheden zijn er nog een aantal klanten waar ik sinds jaar en dag een goede relatie met onderhoud en die ik verkoop technisch ondersteun.

Martijn Bakker is ruim 12 jaar in dienst en werkzaam op de afdeling verkoop van AIC. ‘Bij AIC proberen we sowieso klanten zoveel mogelijk door dezelfde contactpersoon te laten helpen, dat is voor klanten prettig en voor ons ook. We hebben dan wederzijds aan een half woord genoeg!’ aldus Martijn. ‘Mijn dagen vullen zich met het behandelen van offerteaanvragen en orderverwerkingen op zowel verkoop als verhuur gebied. De aanvragen en orders komen telefonisch, via de mail of via onze vertegenwoordigers binnen. Dagelijks heb ik de uitdaging ‘vandaag bestellen en morgen geleverd krijgen, te verwerken’ vervolgt Martijn enthousiast. ‘Wij kunnen om 15:30 uur gebeld worden en veelal morgen al leveren, soms al vóór 8 uur ‘s ochtends zelfs. Dat is de kracht van AIC! Binnen zeer korte tijd de wens van de klant kunnen behartigen. Net na de crisis was dat de stap die AIC voor had op de rest. AIC ook tijdens de crisis grote voorraden aangehouden en kon toen het weer aantrok snel leveren. Jeroen Sewüster en ik nemen bij bepaalde orders ook de inkoop voor onze rekening, om Gerda te ontlasten en onze klanten van A tot Z te bedienen.

‘AIC is een familie bedrijf met korte lijnen. De heer Van der Sterre Sr. heeft mij de kans gegeven dat te doen en leren wat ik nu kan. Job en Iris zetten die lijn voort, zo volgde ik afgelopen jaar nog een opleiding om mij nog verder te ontwikkelen in mijn functie. AIC is een goede werkgever, sociaal betrokken en een stabiel bedrijf. Kortom een fijne werkgever om voor te werken’, aldus Gerda.

‘Er heerst een lichte, transparante bedrijfsstructuur waarbij je bij iedereen simpel kunt binnenlopen en prettig kunt samenwerken. Het is een leuk en hecht team. Ik wel hier graag, kan het enorm waarderen en heb bijzonder veel respect voor Job en Iris die iedereen een kans willen geven ongeacht de positie en achtergrond van de persoon in kwestie’, aldus Martijn.

‘Van der Sterre Sr. deed alles uit z’n hoofd, inkoop, verkoop en de prijzen. Hij zette ze voor ons op papier en gaf ze aan ons om te weten wat er moest gebeuren en tegen welke condities. Dat vond ik vroeger zo bijzonder! Het mooie is dat Job deze kwaliteit ook bezit’ sluiten Martijn en Gerda af.

Martijn Bakker, manager verkoop binnendienst
Gerda Leusink, inkoop/verkoop binnendienst

Verkoop buitendienst

Ruud Dahmen aan het woord

‘Ik ben inmiddels 17 jaar in dienst bij AIC. Verkoop, relatiebeheer, acquisitie, informatie uitdragen van onder meer verandering in producten en in het algemeen het bedrijf AIC uitdragen naar middelgrote tot grote aannemers behoren tot mijn dagelijkse bezigheden. Daarbij ligt mijn focus op de materieeldiensten van middelgrote tot de grootste aannemers van Nederland. Mijn werkgebied strekt zich uit van het Westland tot Arnhem en alles onder die denkbeeldige lijn tot de Belgische grens aan toe’, vangt Ruud Dahmen aan, buitendienst medewerker bij AIC.

‘AIC is een bijzonder fijn familiebedrijf waar je na een gewenningsperiode in een warm nest terecht komt. Ik krijg er de kans om wat van een rayon te maken en dat lukt!’, vervolgt Ruud.

‘AIC is een familiebedrijf met familiegevoel. De familie Van der Sterre is altijd belangstellend en betrokken, je kunt altijd bij ze terecht voor een luisterend oor, je mag hier jezelf zijn en ik mag hier Ruud zijn. Je kunt hier zeggen wat je denkt en wordt met respect behandeld. Alle factoren bij elkaar maken het bijzonder fijn om voor AIC te staan. Het is een deel van m’n leven geworden, ik zeg wel eens grappend dat als je mij ‘s nachts wakker maakt, het eerste wat ik roep AIC is!’ vult Ruud lachend aan.

‘AIC is betrouwbaar, financieel gezond en vooruitdenkend. Daar bedoel ik mee dat we altijd met de toekomst bezig zijn, niet achterover hangen maar klaar zijn voor de toekomst, zoals ook met dit nieuwe pand. Job en Iris hebben enorm veel mensenkennis, bouwen daarmee een team op dat ze kunnen vertrouwen en vrij kunnen laten waarbij die het beste uit zichzelf kunnen halen, ook voor AIC. Ze bezitten net als Dhr. Van der Sterre Sr. de gave om mensen op de juiste plek te zetten in het bedrijf. Ze zorgen heel goed voor ons, wij staan voorop en dan komt het voor hen vanzelf ook goed’ sluit Ruud met een rotsvast vertrouwen in de toekomst af.

Ruud Dahmen

Verkoop buitendienst

Showroom en magazijn

Arie Westhuis en Peter Bakker aan het woord

Peter Bakker is één van de heren van AIC, die voornamelijk achter de schermen zijn werk uitvoert. Inmiddels 31 jaar in dienst, en ooit begonnen als technisch magazijnmedewerker. Hij doorliep het bedrijf gedurende de jaren. ‘De heer Van der Sterre Sr. heeft vroeger mijn kwaliteiten herkend en mij op mijn huidige functie geplaatst, daar ben ik nog steeds blij om’, aldus Peter. Het overgrote deel van de dag brengt hij door in het magazijn van AIC. ‘Dagelijks verwerk ik de binnenkomende goederen, goederen ten behoeve van de voorraad en de klanten en beantwoord ik omtrent deze onderwerpen hun vragen. AIC past bij mij, het voelt goed, heb veel vrijheid, kan mijn werk naar wens inrichten en ik werk hier met veel plezier’, vertelt Peter.

Ook Arie Westhuis is reeds lange tijd aan boord. ‘Ik werk hier in januari 2020, alweer 20 jaar. AIC past me als een jas. Ik ga hier iedere ochtend fluitend heen’, steekt Arie van wal. Arie had vroeger een gouden band met de heer Van der Sterre Sr. ‘Hij dwong respect af en verdiende dat ook. Ik ben heel blij dat ook aan Job en Iris fantastisch fijne werkgevers hebben, dat is heel wat waard’. Arie is voor velen een bekend gezicht, hij bemant dagelijks de showroom van AIC. ‘Mijn dagelijkse werkzaamheden bestaan uit verkoop van materieel, gereedschappen en het adviseren van klanten die in de showroom komen’ licht Arie toe.

De heren nemen met regelmaat elkaars werkzaamheden over en zijn thuis op elkaars terrein. Dat is ideaal, ondanks het feit dat ze de voorkeur geven aan hun eigen basiswerkzaamheden, vullen ze elkaar super aan. Wanneer gevraagd wordt naar een anekdote of markerende uitspraak, beginnen beiden te lachen. ‘de bekendste uitspraak bij AIC is tegenwoordig: ‘is maar één tel’, die wordt door zowel Iris als Job gehanteerd. In de praktijk duurt ongeacht hetgeen waar het over gaat altijd net iets (lees: véél) langer!!!’.

Arie Westhuis, showroom medewerker

Peter Bakker, logistiek/showroom medewerker

Technische binnen- en buitendienst

Rian Vis en Peter Groothuis aan het woord

Peter Groothuis is reeds 41 jaar in dienst bij AIC. ‘Ik zit allerlei storingen en reparaties op bouwlocaties door het gehele land op te lossen en installeer ook machines op locatie. Ik vind het fijn dat ik een heel vrij leven heb. Ik ben altijd onderweg en heb een mooie relatie opgebouwd met de klanten en dat werkt heel fijn. Klanten zijn altijd enthousiast als ik bij hen op de bouw kom. Het werk is hectisch maar daardoor ook zeer afwisselend, dat maakt het mooi. Ik heb fijne collega’s en dat is ook heel belangrijk! Ik hoor onderweg als er iets is ‘Oh dan moet bij Rian zijn bij jullie op kantoor hé?!’. AIC is een gezond, krachtig en dynamisch bedrijf. Maar het voelt vooral niet alleen als werk, maar ook als familie!’ vertelt Peter Groothuis, medewerker technische buitendienst.

‘De technische dienst houdt zich bezig met het repareren en keuren van diverse gereedschappen en machines van aller aard. Ik doe daar de administratie van’, vangt Rian Vis aan. ‘prijsopgaves maken voor de klant, garanties afhandelen, onderdelen bestellen, retouren verzorgen etc. 18 jaar geleden ben ik begonnen bij AIC, in het magazijn machines inpakken en versturen. Van daar uit ben ik in deze functie gegroeid. Ik vind het werk verschrikkelijk leuk en heb een enorme drive. De technische dienst moet in mijn optiek het visitekaartje van AIC zijn. Daar raak ik enorm gemotiveerd van, het is mijn doel de klant tevreden te stellen, iedere dag opnieuw. Ondanks de diversiteit aan mensen en persoonlijkheden bij AIC heerst er een hoge mate van saamhorigheid en teamspirit, dat is top. Het feit dat veel mensen hier al heel lang werken draagt daar zeker aan bij’, vervolgt Rian.

Rian heeft nog goede herinneringen aan het oude pand, voornamelijk aan het alarm: ‘Het is een aantal keren voorgekomen dat het mis ging met het alarm. Beter gezegd je betrad de showroom, het geluidsalarm ging af en dan winst je al genoeg.. het werd opgevolgd door de mist en binnen een minuut zag je geen hand meer voor ogen.. en daar stond je dan!!’

Rian Vis, planning en garantie technische dienst

Peter Groothuis, technische dienst medewerker

AIC verhuur

Gijs Bont aan het woord

Gijs Bont, inmiddels 8 jaar werkzaam bij AIC, is bedrijfsleider van de Verhuur divisie. Dagelijks houdt hij zich bezig met het begeleiden en coördineren van alle verhuurtrajecten en -opdrachten, daarbij alle medewerkers in ogenschouw houdend. Gijs werkt met bijzonder veel plezier bij AIC. ‘De vrijheid van werken in mijn functie, de samenwerking met Job en Iris die top loopt, de leuke collega’s en het feit dat het een familiebedrijf is en dat je dat merkt en voelt, dat alles bij elkaar maakt de job voor mij top’, vertelt Gijs.

‘Het gevoel van samen dingen doen, aan dingen werken, ongeacht de functie of positie in het bedrijf. Dat is bij AIC speciaal. Het is een dynamisch, sociaal en persoonlijk betrokken bedrijf en dat past bij mij’, vervolgt Gijs. ‘We hadden 8 jaar geleden met elkaar niet gedacht dat we het zo mooi zouden kunnen uitbouwen. De wijze waarop dat gegaan is, is exceptioneel. Ondanks dat AIC verhuur B.V. niet mijn bedrijf is, voelt het wel zo. Ik ben dan ook als zodanig gemotiveerd de ingeslagen weg aan te houden en verder uit te bouwen’.

‘We werken mee aan prachtige projecten, daar kun je niet anders dan trots op zijn met elkaar. Het Gemeente Museum Den Haag en het Van Gogh Museum in Amsterdam zijn daar voorbeelden van die er voor mij echt uitspringen, echt fantastisch!’, sluit Gijs trots af.

Gijs Bont

Directeur Verhuur

Projectleiding verhuur

Ronald van der Laan aan het woord

Eind 2005 treedt Ronald van der Laan in dienst bij AIC. ‘Ik was ruim 7 jaar zzp’er in de bouw en kocht toentertijd al mijn gereedschap en materieel bij AIC. In die hoedanigheid kende ik het bedrijf al wel enigszins. Toen een collega zzp’er waar ik veel mee samenwerkte emigreerde, was het ook voor mij tijd om het roer om te gooien. In die periode ontstond er een verkoop-buitendienst vacature en trad ik in dienst bij AIC. In 2012 ging ik van de verkoop naar de verhuur afdeling en kon ik mijn volledige aandacht op de verhuur richten’, vangt Ronald aan te vertellen.

‘Steigers zijn de basis, maar daaromheen leveren we nog veel meer als daar behoefte aan is. Denk hierbij aan bouwliften, schoren, stempels en bouwhekken. Als projectleider Verhuur kan ik mijn aandacht nu volledig richten op het gehele traject. Van de aanvraag tot aan de facturatie – ik verzorg het van A tot Z. AIC biedt compleet projectmanagement – en dat vind ik nou mooi!’, vervolgt Ronald enthousiast.

‘Job en Iris zijn bijzonder inspirerend als werkgevers, evenals de heer en mevrouw Van der Sterre Sr. voorheen. Ik ben een mensenmens en dienstverlenend ingesteld, daardoor ben ik veel beter op mijn plek bij de Verhuur tak van AIC. Bij AIC kijken we naar het geheel om zo de ideale oplossing voor het betreffende project te kunnen bieden aan onze klanten’, vult Ronald aan.

‘Recent was er een uitdaging waarbij om 17:30 uur een vracht stempels, die de volgende ochtend om 07:00 uur geleverd moest worden, niet was opgehaald door de transporteur. We belden de klant of uitstel nog mogelijk was, dit bleek echter niet zo te zijn. Stad en land werd afgebeld en rond 20:00 werd de oplossing gevonden. De stempels werden de volgende dag om 5:30 uur opgehaald en nog tijdig bezorgd. De klant belde om 08:00 uur dat ze gelost waren en bedankte ons dat we het toch voor elkaar hadden gekregen. Daar doen we het voor!’, aldus Ronald.

Ronald van der Laan

Projectleider Verhuur

Logistieke dienst

Henk Harteveld en Martijn Vrijhof aan het woord

Na elf jaar als zelfstandige chauffeur voor AIC gereden te hebben kwam Henk Harteveld bij AIC in dienst op de planning. ‘Zo’n 2,5 jaar geleden werd ik door AIC benaderd om in dienst te komen en de planning te gaan doen. Het zette me aan het denken en ik koos ervoor de sprong in het diepte te wagen. Inmiddels zorg ik er dagelijks voor dat de uitgaande orders met de chauffeurs die voor AIC rijden ingepland worden’, vertelt Henk Harteveld.

Martijn Vrijhof is iets langer in dienst bij AIC. ‘Vijf jaar geleden begon ik als orderpikker en inpakker voor GLS zendingen, om na een jaar door te mogen groeien naar chef van de loods. Ik plan daarbij het transport in van de kleine busjes van AIC die door het gehele land rijden. Ik kom uit de bouw – was voorheen stucadoor – en ben nu nog steeds nauw in contact met de bouw, dat vind ik mooi. Ik heb goed contact met klanten en collega’s. Dat is fijn en werkt ook fijn, zeker bij het aansturen vanuit mijn functie.’

Het werk van Henk en Martijn kent veel raakvlakken. ‘Geen dag is hetzelfde en de afwisseling is mooi. Zaken waar je tegenaan loopt en kunt oplossen, het contact met klanten en chauffeurs, de vrijheid om buiten werkzaamheden uit te voeren’, vertelt Henk enthousiast. Hij vervolgt: ‘AIC is een prettig en gemoedelijk bedrijf waar je veel vrijheid krijgt, eigen verantwoordelijkheid moet dragen en naar eigen inzichten mag en kunt handelen’. Martijn beaamt dat en zegt al knikkend: ‘daar sluit ik mij volledig bij aan!’.

‘Voor ons geldt dat voor Job en Iris werken fijn is. Je kunt jezelf zijn en dat is belangrijk. AIC is een klantgericht bedrijf, vriendelijk en doet er te allen tijde alles aan om het gevraagde te regelen en geen nee te verkopen. Dat is de kracht van AIC!’, sluiten de heren eenstemmend af.

Martijn Vrijhof
Logistiek medewerker

Henk Harteveld
Logistiek medewerker

Administratie en boekhouding

Petra Werrie en Bianca de Leeuw – Vrijhof aan het woord

‘Op16-jarige leeftijd begon ik bij AIC te werken als stagiaire. Ik was toentertijd administratief medewerkster en bijna hele dagen aan het archiveren. Inmiddels werk ik alweer 21 jaar bij AIC en ben ik doorgegroeid naar de verhuur administratie. Dagelijks houd ik mij bezig met goederen die retour komen uit de huur. Ze worden nagekeken op manco’s, schades en dergelijke. Alle informatie wordt verwerkt en leidt tot de eindfacturering voor de klant’ vangt Bianca de Leeuw enthousiast aan.

‘Ik werk nu ruim 2 jaar bij AIC’, vertelt Petra Werrie. ‘Samen met mijn collega’s van de boekhouding streven wij ernaar alle financiële stromen zo optimaal mogelijk te laten verlopen. Alle werkzaamheden zijn opgesplitst en iedere medewerkster heeft eigen taken en verantwoordelijkheden op de boekhouding. Ik voer daarin veel controles uit en onderhoud daarbij ook de contacten met de accountants’.

‘AIC is een leuk bedrijf om voor te werken. Het werk is erg afwisselend. De korte lijnen, platte organisatie en goede werksfeer zijn samen met de leuke collega’s een hele fijne basis voor prettig werken. Job en Iris vinden het belangrijk dat iedereen zich thuis voelt en zich kan ontplooien’, vervolgt Petra. ‘AIC is ondernemend, transparant, betrouwbaar en heeft vertrouwen in haar medewerkers. Schuwt het daarnaast niet om nieuwe uitdagingen aan te gaan’ vult Petra aan.

‘Ik vind werken bij AIC fijn omdat we een superleuk team hebben, veel mensen werken er ook al lang. Het is een hecht familiebedrijf. Ik heb met Iris en Job zoals vroeger met de heer en mevrouw Van der Sterre Sr. Een hele fijne band, dat is uniek en niet vervangbaar’, vertelt Bianca op haar beurt. ‘AIC is hecht, krachtig en betrouwbaar en er wordt voor klanten altijd naar de juiste oplossing gezocht. Dat vind ik mooi en werk ik graag aan mee’.

Petra Werrie
Manager administratie

Bianca de Leeuw – Vrijhof
Verhuur administratie medewerker